Změny zobrazení

 

Regenerace

 

V různých situacích může dojít k "poškození" obrazu na monitoru, zejména při mazání části modelu. Obraz je však poškozen jen ve videopaměti.

Regenerate - příkaz přepisuje videoram modelem z operační paměti (obnovuje poškozený model), a to v aktuálním okně.

Regenerate All - funguje stejně, avšak ve všech otevřených oknech.

 

 

Změny velikosti

 

Fit to Window - zvětší průmět v aktuálním okně tak, aby měl maximální velikost a byl v něm celý obsažen. Výhodný v situacích, kdy nám průmět při jiných manipulacích částečně nebo úplně "uteče" z obrazovky.

Fit to All Windows - funguje stejně, avšak ve všech otevřených oknech.

Zoom - zvětšení či zmenšení modelu zadávaným koeficientem. Kromě zadání zvětšení příkaz očekává zadání středu příslušné stejnolehlosti. Volba Reset Drawing Size přepočítá i rozměry modelu.

Zoom in - zvětšení modelu vestavěným koeficientem.Příkaz očekává pouze zadání středu. Vestavěný Zoom Factor je asi 1.3.

Zoom Out - zmenšení modelu vestavěným koeficientem.Příkaz očekává pouze zadání středu. Vestavěný Zoom Factor je asi 0.7.

Zoom Window - zvětšení zvoleného výřezu. Příkaz očekává zadání výřezu, který má být zvětšen přes celé okno

 

 

Zoom Previous (Redo) - "cestuje zpět (vpřed)" historií zvětšovacích příkazů.

Pan - posouvá model po kreslící ploše

 

Změny pohledu

 

Parametry pohledu a jejich změny jsou k dispozici ve Viewing Toolbox. Nejpoužívanějším zobrazením je středové promítání na rovinu. Je definováno směrem tzv. hlavního paprsku pomocí tří směrových úhlů a vzdáleností středu promítání od průmětny. Změnami úhlů definujeme různé směry pohledu na model, změnou vzdálenosti středu od průmětny měníme tzv. zorný úhel.

 

 

Jsou-li rozměry modelu oproti vzdálenosti středu zanedbatelné, je zorný úhel téměř nulový a zobrazení přechází prakticky v rovnoběžné. Se zmenšující se vzdáleností středu roste zorný úhel a průměty rovnoběžek přestávají být rovnoběžné. Perspektivní pohled je velmi efektní, pokud zorný úhel nepřesáhne cca 40o. Pak začíná být nepřirozený, neboť zorný úhel člověka je asi 46o - 48o.Na následujících obrázcích jsou nastaveny různé pohledy na tentýž model. Velikost horizontálního a vertikálního úhlu lze nastavit klepnutím na fotoaparát ve Viewing Toolbox. V aktuálním okně je znázorněna poloha půdorysny, kterou lze měnit pohybem myši.