Cvičení 3: Objemové modelování
 
1  Opakování
Vytvořte tento model.
	
Obr.1: Šestiuhelník
 
  
Obr.2: Tvorba těles
Box - hranol Ctrl+Shift
Sphere - koule
Hemisphere - polokoule
Cylinder - rotační válec, Number of Facets - počet hran
Cone - kužel
Anuloid - střed, bod na osové kružnici, velikost vytvořující kružnice
Hollow Cylinder - dutý válec
Trunced cone - kosý kužel
Pyramid - jehlan
Box with Rounded Edges - hranol se zaoblenými hranami
		
 
3  Operace s tělesy
 
  
Obr.3: Úprava těles
Menu v horní liště Solids - flash
Solid Add - sjednocení
Solid Intersect - průnik - ponechá společnou část
Interference Check - zjistí, zda existuje průnik
Solid Subtract - rozdíl dvou těles, nejdříve odečítané těleso, poté těleso, od kterého se odečítá
Exclusive Or - odstraní průnik těles
Segregate - oddělí průnik těles
Slice - řez pomocí roviny
Slice by Curved Surface - řez plochou
Solid Define - označený objekt změní na těleso
Solid Explode - rozklad tělesa na hrany
 Menu v horní liště Edit ->
Trim/Extend - flash
Fillet Corner - zaoblit roh, nutné zachytit roh Snap Gravity
Fillet Edge - zaoblit hranu
Cut Corner - oříznout roh
Cut Edge - oříznout hranu
	
 
4  Funkce Array, Circular Array - flash
- volí se počet objektů v jednotlivých směrech, či počet objektů po obvodu určitého úhlu
 Příklad 1
Pomocí funkce Sweep udělejte jednoduchou skleničku a následně použijte funkci Array (počet ve směru x a z je 4, ve směru y je to 1)
 Příklad 2
Vytvořte následující obrázek pomocí Circular Array.
 	
Obr.4: Circular Array
	
 
5  Samostatné úkoly
-  Vytvořte model hrací kostky se zaoblenými rohy. (Nápověda: společná část koule a krychle)
 
-  Podle obrázků sestrojte model šroubu a zkuste vytvořit šestistěnnou matici.
 
-  Udělejte model nějakého nástroje - například šroubovák, kladívko, kleště ...
 
 		
Obr.5: Vytváření šroubu
	
 	
Obr.6: Vytváření šroubu
	
 		
	
Obr.7: Hotový šroub
	
File translated from
TEX
by 
TTH,
version 3.67.
On 25 Jun 2007, 10:29.