Práce s barvou, světlem a
materiálem
Barva
Změny pracovní barvy
docílíme klepnutím na příslušnou barvu v Color Toolbox, kde je k dispozici osm barev
základních a od každé ještě osm odstínů. Ty se objeví podržením levého tlačítka
myši na příslušné barvě.
Kromě toho máme
možnost si naeditovat barvu pomocí standardního colordialogu systému Windows.
Okno je k dispozici
po dvojím kliknutí na příslušnou barvu. Barva v paletě bude nahrazena
naeditovanou barvou. Základním vodítkem
při editaci barev je tzv. RGB krychle udávající závislost barevného
odstínu na hodnotách složek Red, Green, Blue.
Světlo
Menu Options/Options/Light
Sources nám dává možnost nastavit počet, intenzitu a umístění
světelných zdrojů.
To se pak projeví při
stínování modelu. Můžeme zapnout až osm světelných zdrojů, intenzitu každého z
nich volit od nuly do sta a směr osvětlení pomocí horizontálního a vertikálního
úhlu. Tyto parametry mají sejný význam, jako při určování směru pohledu na
model. Na obrázku je červená koule osvětlená dvěma zdroji podle tabulky
.
Materiál
Menu Options/
Options/Material umožňuje zvo-lit materiál, ze kterého má být se-strojovaná část mode-lu
zhotovena.
Materiál lze vybrat
ze standardního seznamu, nebo lze nadefinovat materál vlastní volbou
vlast-ností (Material
Properties). Vlastní knihovny materiálů lze ukládat do souborů
*.mat. Materiál, barvu a některé další vlastnosti již sestrojených objektů lze
dodatečně měnit po označení pomocí View/Info Box (Ctrl-I).