Počítačová grafika a geometrie

Jana Procházková, Vojtěch Vitásek, Dalibor Martišek

Práce vznikla v rámci řešení grantu MŠMT G1 1658/2007

Počítačové podpory k výuce s flash animacemi



Manuál DesignCAD s flash animacemi

  1. Základní popis prostředí
  2. Popis nástrojů v MainToolbox
  3. Nástroje zachycení - Snap Tools
  4. Práce s vrstvami
  5. Funkce pro práci s rovinnými útvary
  6. Práce s křivkami (Trim, Extend, Fillet, Chamfer)
  7. Funkce pro tvorbu ploch

Základy počítačové grafiky

Všechny kapitoly s rejstříkem pojmů (.pdf)
  1. Vektorová a rastrová data
  2. Barvy v počítačové grafice
  3. Úpravy obrazu - warping, morfing, HDR obrázky, histogram
  4. Rasterizace objektů
  5. Řešení viditelnosti - malířův algoritmus, z-buffer
  6. Základy objektově orientovaného programování
  7. Křivky a plochy technické praxe - bézier, ferguson, coons, spline, NURBS, T-spline
  8. Transformace v rovině a v prostoru

Rozšíření teorie počítačové grafiky v Delphi

  1. Grafická data
  2. Barva
  3. Analytické křivky
  4. Interpolační a aproximační křivky
  5. Hranové konstrukce ploch
  6. Technické plochy
  7. Transformace
  8. Reálné zobrazování
  9. Globální zobrazovací metody