Počítačová grafika a geometrie
Jana Procházková, Vojtěch Vitásek, Dalibor Martišek
Práce vznikla v rámci řešení grantu MŠMT G1 1658/2007
Počítačové podpory k výuce s flash animacemi
rozšíření - křivky dané parametricky a polárně (verze .pdf)
Cvičení 11, 12: Samostatná práce na projektech, opakování látky, ukázka analogických úloh v Delphi v prostoru
Manuál DesignCAD s flash animacemi
- Základní popis prostředí
- Popis nástrojů v MainToolbox
- Nástroje zachycení - Snap Tools
- Práce s vrstvami
- Funkce pro práci s rovinnými útvary
- Práce s křivkami (Trim, Extend, Fillet, Chamfer)
- Funkce pro tvorbu ploch
Základy počítačové grafiky
Všechny kapitoly s rejstříkem pojmů (.pdf)
- Vektorová a rastrová data
- Barvy v počítačové grafice
- Úpravy obrazu - warping, morfing, HDR obrázky, histogram
- Rasterizace objektů
- Řešení viditelnosti - malířův algoritmus, z-buffer
- Základy objektově orientovaného programování
- Křivky a plochy technické praxe - bézier, ferguson, coons, spline, NURBS, T-spline
- Transformace v rovině a v prostoru
Rozšíření teorie počítačové grafiky v Delphi
- Grafická data
- Barva
- Analytické křivky
- Interpolační a aproximační křivky
- Hranové konstrukce ploch
- Technické plochy
- Transformace
- Reálné zobrazování
- Globální zobrazovací metody